Havada Gerilim Var!

Sıcaklar sinirleri geriyor.

Aşırı sıcak havanın, insanlarda panik, endişe, sinirlilik ve halsizlik gibi rahatsızlıklara yol açabildiği bildirildi.
Aşırı sıcakların insanların psikolojisinde bazı olumsuzluklara yol açabildiğini vurgulayan Türkiye Psikiyatri Derneği Bursa Şubesi Başkanı Uzman Dr. İbrahim Afif Karakılıç, şunları kaydetti:  ''Sıcaklar, panik, endişe ve anksiyete gibi sorunlara yol açabilir. Yeterince su alınmazsa vücuttaki elektrolit dengesi bozulduğu için bir süre sonra halsizlik, bitkinlik ve isteksizlik gibi depresyon belirtileri yapabilir. Güneş altında fazla kalındığında beyin ödemine bağlı şuur bulanıklıkları ve dikkat kaybı ortaya çıkar.''
SİNİRLİLİK ARTIYOR SÜRÜCÜLER DİKKAT
Karakılıç, dikkat dağınıklığı ve şuur bulanıklılığının sinirliliği artırabildiğini ifade ederek, şu bilgileri verdi:
''Uyku, endişe ve sıkıntı hali olduğu için daha çabuk sinirlenme ve parlamalar yaşanabilir. Bu noktada sürücülerin daha dikkatli olmaları gerekiyor. 'Daha sakin olun' demek doğru değil. Doğrudan beyin etkilendiği için sakinleşmek oldukça zor. Biraz gergin ve sıkıntılı olduğunu hissedenler hemen serin bir yere geçip dinlenmeli, mümkünse bir süre uyumalıdır. Özellikle 11.00-17.00 saatleri arasında zorda kalmadıkça yola çıkılmaması gerekiyor. Asfaltın sıcaklığı da cama vurduğunda sürücüler daha fazla sıcağa maruz kalabilir. Uzun yollarda sıcaklar uykuya yol açıyor.''
İbrahim Afif Karakılıç, geçmişinde panik atak hastalığı geçirenlerin sıcaklarda daha dikkatli olmaları gerektiğini belirtti.