Diş kayıplarının en önemli sebebi ihmal

Ağız sağlığına yeterince ilgi göstermemek, diş hekimine altı ayda bir yapılması gereken ziyaretleri aksatmak, diş kaybının en önemli sebepleri arasında yer alıyor.

Diş Hekimi Onur Öztürk, diş kaybının birçok sebebi olduğunu belirterek, bu rahatsızlıkları şöyle sıralıyor:

Diş eti hastalığı: Son araştırmalara göre 35 yaş üzerinde dişeti hastalığına sahip kişilerin % 57'sinin dişlerini kaybetmekte olduklarını belirten Diş Hekimi Onur Öztürk dişeti hastalığının gingivitis ve periodontitis içerdiğini, bunun da diş kaybına neden olduğunu açıklıyor. Aynı zamanda periodontal hastalığın sigara kullanımından, diyabetten, stresten, kötü ağız bakımından, hormonal değişikliklerden ya da kalıtım nedeniyle meydana geldiğini de vurguluyor.

Sigara kullanımı: Yapılan son araştırmalar sigara kullanımının diş kaybına yol açtığını ortaya koyuyor.

Diş kayıpları: Diş kayıplarının en önemli sebebinin yine "diş kaybı" olduğunu belirten Dt. Öztürk eğer bir diş kaybederseniz bu, diğer dişleri kaybetmenize neden olabilir diyor.

Diğer sebepler: Diyabet, kötü beslenme, genetik yatkınlık, kötü yapılmış köprüler, hatalı dolgular, AIDS, kemoterapi, uyuşturucu kullanımı, bazı kalsiyum önleyicilerdir.