Plasebo Hep Etkili

Etkisiz olduğu bilinse bile!

Hastaya ilaç diye verilen tesirsiz madde (plasebo), etkisiz olduğu bilinse bile olumlu etkileyebiliyor. İngiltere'nin Hull Üniversitesi'nden Irving Kirsh'in yaptığı araştırma, fizyolojik ve psikolojik etki için plasebonun hastaya "sahte" olduğunun söylenmemesi gerektiği yönündeki yaygın inanışa gölge düşürdü. Araştırmaya ortalama 47 yaşında, hassas bağırsak sendromu olan 80 kişi katıldı. İlk gruptaki hastalara 21 gün sahte ilaç verildi ve bunun sahte olduğu belirtildi. Diğer gruba ise hiçbir madde verilmedi. Her iki gruptakiler aynı kontrollerden geçti. Sahte ilaç içenlerin belirtilerinin yüzde 30, diğer gruptakilerin belirtilerinin yüzde 15 azaldığı görüldü. İlk gruptaki hastaların yaşam kalitesinin yüzde 21, diğerlerinin yüzde 9 arttığı da belirlendi. Araştırmasını Kanada'da düzenlenen konferansta sunan bilimadamı Kirsh, sonuçların doktorların hastalara bu konuda dürüst davranabileceklerini gösterdiğini vurguladı ancak bu yöntemin doğrulanması için başka araştırmaların gerekli olduğuna dikkati çekti.