Dişeti Hastalığı, Üremeye Ket Vuruyor

Hamileliği zorlaştırıyormuş.

Yapılan bir araştırma, diş eti hastalığının hamile kalmayı güçleştirdiğini ortaya koydu. Batı Avustralya Üniversitesi'nden araştırmacılar, dişeti hastalığı bulunan kadınların, sağlıklı dişleri ve dişeti olanlara oranla hamile kalmasının iki ay geciktiğini açıkladı. Araştırmacılar, hamileliğinin 12. haftasında olan 4 bin kadınla yapılan çalışma neticesinde, bu kadınların yüzde 26'sında dişeti çekilmesi bulunduğunu tespit etti. 35 yaş ve üzerindekiler, sigara içenler ve obezlerin daha zor gebe kaldığını belirleyen araştırmacılar, hamile kalması bir yıldan uzun süren kadınlarda dişeti hastalığı oranının yüksek olduğunu da saptadı. Ekibin başı Profesör Roger Hart, kadınların hamile kalmayı denemeden önce diş hekimine gitmesinin teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Hart, dişeti hastalığının erkeklerde sperm kalitesini düşürdüğüne dair kanıtlar bulunduğunu da belirtti. Hastalığın gebe kalmayı neden etkilediği net olarak bilinmiyor, ancak iltihaplı dişetinin bağışıklık sistemini etkileyen ve rahim duvarında iltihaplanmaya yol açabilecek kimyasallar ortaya çıkarabileceği ifade ediliyor.