Badem'in çilesi

Fok Badem, kendimini korumaya çalışanlarla şikayet edenler arasında ne yapacağını şaşırdı!

Aydın'ın Didim ilçesi sahilinde yaralı bulunduktan sonra tedavi edilen ve yaklaşık 1.5 yıl önce Gökova''an denize bırakılan Fok Badem, Bodrum'da bir balıkçı teknesinde görüldü.

Bodrum Halikarnas İskelesi yakınlarında bir balıkçı kayığının içinde görülen fok Badem'e çevredeki vatandaşlar ve balıkçılar yoğun ilgi gösterdi. Fok Badem'in üzerine çıktığı teknede balıkçılık yapan Bayram Susam, fok Badem'in kendi çabasıyla tekneye çıktığını belirterek, "Badem biz yardım etmeden kendi çabasıyla tekneye çıktı. Badem'i görür görmez yetkililere haber verdik" dedi. Fok Badem'in Marmaris'in Bozburun beldesinde 2 balık çiftliğindeki balıkları öldürdüğü ve ağları parçaladığı iddia edilmişti. Balık çiftlikleri sahiplerinden gelen şikayetler üzerine Akdeniz foku Badem, Su Altı Araştırmaları Derneği Akdeniz Foku Araştırma Grubu üyeleri tarafından yakalanarak, Marmariste 15 metrekarelik alanda özel hazırlanmış, çevresi ağlarla örülü kafeste gözetim altına alınmıştı.