Düşündük, Taşındık!

9 Kasımda başlayan numara taşıma uygulamasında bugüne kadar 1 milyon 100 bin abone numarasını taşıdı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, 9 Kasımda başlayan numara taşıma uygulamasına, 1 milyon 300 bin abonenin başvurduğunu, bunların 1 milyon 100 bininin numarasının taşındığını bildirdi. Acarer, 9 Kasım 2008'de başlayan uygulamanın, Türkiye'de oldukça başarılı ilerlediğini belirtti. BTK Başkanı Acarer, numara taşıma sisteminin bir Türk firması tarafından hazırlandığını vurgulayarak, bu sistemde numara taşımanın 23 saate kadar düştüğünü kaydetti. Acarer, bir süre sonra abonelerin çağrı merkezleri aracılığıyla numaralarını taşıyabileceklerini kaydetti. Uygulama kapsamında GSM operatörlerinin ''agresif kampanyalar'' hazırladıklarını belirten Acarer, bu durumun aşırıya kaçması halinde müdahalede bulunduklarını söyledi. BTK Başkanı Acarer, şu anda kullanılan GSM teknolojisinin 2. Nesil olduğunu hatırlatarak, 3. ve 4. nesil de dahil hepsinin çalışma mantığının aynı olduğunu söyledi. Tayfun Acarer, cep telefonu kullanıcılarına yeni iletişim olanakları sağlayacak Üçüncü Nesil Mobil İletişim Sistemleri (3G) ihalesinin 28 Kasım 2008'de gerçekleştirildiğini hatırlatarak, bu sürecin Danıştay'ın imtiyaz sözleşmesine ilişkin yorumunun olumlu olması durumunda uygulamanın Mayısta başlayabileceğini söyledi.