Nihayet Pejak da terörist

ABD, terör örgütü PKK'nin İran kolu Pejak'ı da nihayet terörist örgüt olarak ilan etti.

ABD Hazine Bakanlığı, terör örgütü PKK'nin İran kolu Pejak'ı da terörist örgüt olarak ilan etti. ABD Hazine Bakanlığından yapılan açıklamada, bu karar doğrultusunda varsa Pejak'ın ABD'deki kaynaklarına el konulacağı ve Amerikan vatandaşlarının Pejak ile iş yapmasının yasaklandığı bildirildi. Terör ve finans istihbaratıyla sorumlu ABD Hazine Bakan Yardımcısı Stuart Levey, "Bu kararla, Pejak'ın, PKK ile olan terörist bağlantısını ortaya koyuyoruz ve Türkiye'nin vatandaşlarını saldırılara karşı korumasını destekliyoruz" dedi. Açıklamada, Pejak'ın İranlı Kürtlere hitap edecek şekilde kurulmasına bizzat terör örgütü PKK'nın elebaşılarınca karar verildiği anlatıldı. Bu çerçevede İranlı Kürt kökenli beş PKK mensubuna, PKK'dan bağımsız, ancak onunla ittifak görüntüsü içinde olacak şekilde 2004'te Pejak'in kurdurulduğu belirtildi. Pejak'in 40 kişilik "merkez komitesi" üyelerinin de PKK elebaşılarınca tespit edildiği kaydedildi. Nisan 2008 itibarıyla Pejak'in denetiminin, PKK elebaşılarında bulunduğuna da işaret edildi. İran güvenlik güçleri, terör örgütü PKK gibi kuzey Irak'ta üsleri bulunan Pejak'lı teröristlerle zaman zaman çatışıyordu. Türkiye, ABD'nin önceki gün PKK/KONGRA-GEL terörist örgütünün İran kolu PJAK'ı (Özgür Yaşam Partisi), ABD terör örgütleri listesine almasını memnuniyetle karşıladığını bildirdi.

Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, PJAK'ın ABD'de bulunabilecek her türlü malvarlığını dondurup, ABD vatandaşlarının PJAK ile ilişkiye girmesini yasaklama kararının memnuniyetle karşılandığını söyledi. Sözcü, ABD'nin konuya ilişkin açıklamasında, PKK/KONGRA-GEL ile PJAK'ın terör bağlantısının ortaya konulması ve Türkiye'nin vatandaşlarını saldırıdan koruma çabalarına destek verildiğinin belirtilmesinin de ayrıca memnuniyet verici olduğunu kaydetti.