Migrenle yaşıyoruz

Her dört kadından birinde migren olduğu tespit edildi.

Türkiye'de başağrısı ve migrene ilişkin 21 ilde 5 bin 323 kişiyle gerçekleştirilen bir araştırmada, her 4 kadından birinde migren görüldüğü saptandı. Türk Nöroloji Derneği Başağrısı Çalışma Grubu bünyesinde, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi ve Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde görev yapan öğretim üyeleri grubunca İbrahim Ethem Ulagay-Menari Group'un desteğinde hayata geçirilen ''Türkiye'de Başağrısı ve Migren Epidemiyolojisi Çalışması''nın sonuçları World Park Otel'de düzenlenen basın toplantısında açıklandı. Toplantıda konuşan araştırma koordinatörü Prof. Dr. Mustafa Ertaş, araştırmanın Türkiye'nin tüm coğrafik bölgelerini temsil edecek şekilde 21 ilde 18-65 yaş arasında 5 bin 323 kişiyle yüz yüze görüşme ve hekim tarafından yapılan değerlendirme sonucunda gerçekleştirildiğini belirtti. Migrenin kadınlarda erkeklere göre daha yaygın olduğunu belirten Prof. Dr. Ertaş, ''21 ilde 5 bin 323 kişiyle gerçekleştirilen araştırma sonucunda her 4 kadından birinde migren görüldüğü saptandı. Migrenin kadınlarda daha sık görülmesinin nedeni, kadınlık hormonları. Her 3 kadına karşılık sadece bir erkekte migrene rastlanıyor'' dedi.