50 yıldır ilk daralma!

Küresel ekonomi, 2. Dünya Savaşı'ndan bu yana ilk kez 2009’da daralacak!

Dünya Bankası, küresel ekonominin bu yıl 2. Dünya Savaşı'ndan bu yana ilk kez daralacağını bildirdi. Dünya Bankasının, gelecek hafta yapılacak maliye bakanları ve merkez bankaları yöneticileri için hazırladığı rapora göre, küresel kriz, yoksul ve gelişmekte olan ülkelerin finans ihtiyaçlarını gidermelerini güçleştirecek. Ekonomik güçlükler bütün dünyayı etkilediği için ticaretin bu yıl 80 yıldaki en düşük seviyesine düşeceğinin tahmin edildiği raporda, en güçlü ticari gerilemenin, büyümenin güçlü olduğu Doğu Asya'da olmasının beklendiği ifade edildi. Krizin yoksul ülkeler üzerinde etkisinin ciddi olacağı, 129 ülkenin 270 ile 700 milyar dolar kadar dış açıkla karşı karşıya kalabileceği belirtilen rapora göre, gelişmekte olan ülkeler için düşük faizli krediler öneren Dünya Bankası, uluslararası finansal kurumların bu açık tahmini en düşük seviyede bile olsa bu açığı karşılayamayacağı uyarısında bulundu.

Güç durumdaki bu ülkelerin dörtte birinin istihdam yaratma ya da sosyal güvenlik programlarıyla ekonomik gerilemenin etkilerini azaltabileceği kaydedilen raporda, küresel finansal krizin, dünyanın en yoksul ülkelerindeki etkisinin muhtemelen bir süre devam edeceğine işaret edildi. Dünya Bankası Başkanı Robert B. Zoellick, ''Gelişmekte olan ülkelerde insanlara zarar veren bu büyüyen krize zamanında müdahale etmeliyiz. Bu küresel kriz küresel çözüm gerektiriyor'' dedi.