Dişhekimliğinde Diyabet

Nüfusun yaşlanması ile ortaya çıkan bu problemin, mevcut diyet şeklimiz ve gittikçe daha hareketsiz olmamız sebebi ile de artacağı barizdir.

Diyabet, diş hekimliği pratiğinde gittikçe artan bir sorun haline gelmektedir. Amerika ‘da 2007 ‘de yapılan bir araştırmada her 8 hastadan birinde diyabete rastlanmıştır. 2055’de Ortadoğu’da her 4 hastadan birinin diyabetik olacağı hesaplanmaktadır. Genetik yatkınlıklarımızın yanı sıra, karbonhidrat ve yağ ağırlıklı beslenme alışkanlıklarımız ve az hareketli yaşam tarzımız nedeniyle diyabet bir salgın hastalık özellikleri göstermeye başlamıştır.

Diyabetin ne yazık ki, çok sayıda mikro damarlar ve makro damarlar üzerinde komplikasyonu mevcuttur. Amerika’da , körlüğün birinci sebebi diyabettir. Yine Amerika‘da böbrek hastalığının ve böbrek transplantının birinci sebebi de diyabettir. Diyalize bağımlı yaşayan her 2.7 hastadan birinde diyabet vardır. Böbrek transplantı yapılan her 2.4 hastadan birinde diyabet vardır. Diyabeti olan bir hastanın diş hekimliği randevusunda kalp krizi veya felç geçirme olasılığı 1/8 oranındadır. Bu tip hastaların diş hekimliği yaklaşımları diğer hastalara oranla çok daha özenli olmalıdır. Başka bir deyişle, diş hekimleri,diyabet hastalarına daha özenle yaklaşmalıdırlar.

Makale Künyesi:

Adı: Diabetes is increasing problem for dentists

Yazar: Leslie Fang MD PhD

Özel sunum, 2007 OAKSTONE MEDICAL PUB.