Yeni yapıştırıcıların bağlanma gücü

Yeni hepsi-bir-arada yapıştırıcılar kendinden aşındırmalı primer sistemin sağladığı bağlanma gücünü verebilir, ancak diş minesine değil de dentine daha yüksek bağlanma gücüne sahip olması muhtemeldir.

Amaç: 5 tane hepsi-bir-arada kendinden aşındırmalı yapışkanın bağlanma gücünü iki-adımlı kendinden aşındırmalı primer sisteminin gücü ile karşılaştırmak.

Yöntemler: Bu çalışmada test edilen malzemeler, kendinden aşındırmalı primer içeren Clearfil SE Bond ve Go!, S3 Bond, G-Bond, Adper Prompt L-Pop ve One-Up Bond F Plus hepsi-bir-arada yapışkanlardı. İnsana ait çekilmiş azı dişleri, ya diş minesi ya da dentin ışınlaması ile sert alçı içine kesimlendirildi ve gömüldü. Yüzeyler 600-grit değerinde cilalandı. Yapışkanın uygulanmasını takiben, dişler üzerine küçük tüpler yerleştirildi ve kompozit ile dolduruldu. Bu tip 5 tane tüp diş yüzeylerine benzer şekilde bağlandı. Suda 24 saat boyunca bekletildikten sonra numuneler üniversal test makinesine yerleştirildi. Kompozit çevresine paslanmaz çelik tel bağlantısı yerleştirildi ve kırılma meydana gelene kadar yüklendi. Her bir yapıştırıcı için diş minesi ve dentin üzerinde on beş tane numune test edildi.

Sonuçlar: Clearfil SE Bond’ın hem diş minesi hem de dentin üzerinde en yüksek ortalama mikro-kayma bağlanma gücüne sahip olduğu görüldü. Ancak diş minesi üzerindeki ortalaması ne Go! ne de G-Bond ürününden daha yüksek değildi. Bütün değerler 27 ila 30 MPa aralığında değişiyordu. Dentin üzerinde ise Clearfil SE Bond 43.6 MPa ortalama gösteriyordu. Hepsi-bir-arada yapışkanların dördünün bağlanma gücü 32 ila 35 MPa aralığındaydı. One-Up Bond, 17.7 MPa ile önemli derecede daha düşük bir ortalama sergiledi. One-Up Bond diş minesi üzerinde de en düşük ortalamaya sahipti.

Sonuçlar: Yeni hepsi-bir-arada yapışkanların bazılarının kendinden aşındırmalı primer sistemindekine benzer bağlanma gücüne sahip olduğu, ancak malzemelerin hepsinin diş minesine kıyasla dentine daha yüksek güçle bağlandığı ortaya konmuştur.

İnceleyen: Edward J.Swift Jr, DMD, MS

Yeni Basım: 720 Swanston Street, Victoria 3010, Australia (Dr. Michael Burrow).

Makale Bilgileri:

Yazar: Burrow MF, Kitasako Y

Malake adı: Comparison of Enamel and Dentin Microshear Bond Strengths of a Two-Step Self-Etching Priming System With Five All-in-One Systems

Kaynak: Oper Dent 2008; 33 (July/August): 456-460.