Doğru sandalye seçerek sırtınızı ve boynunuzu koruyun

Ergonomik olarak doğru pozisyonda çalışmak isteyen diş hekimi, boyun ve sırt ağrılarını dişçi sandalyesinin dikkatlice ayarlanması sayesinde önleyebilir.

Çok sayıda veya belki de bütün diş hekimlerinin sırt, boyun ve omuz ağrısı yaşadığı kanıtlanmıştır. Uygun sandalyenin bulunması için hazırlanan bu kılavuz bu rahatsızlığı azaltabilir. Doktorun, hastaların tedavisi sırasında kullanılacak doktor koltuğu seçenekleri hakkında düşünmesi gereklidir. Bu bir araştırma raporu değildir, bir eğitim metnidir.

Önemli özellikler listesinde düşünmediğim unsurlar vardı. Koltuğun ön kenarının kalçayı desteklemek üzere eğilen çavlan kenar ile takviye edilmesi gereklidir. Oturma yeri hâlâ kalçayı desteklerken, dizin arkasında en az 5 santimlik boşluk sağlamalıdır. Kaygan bir kaplama tercih edilmez. Koltuk bel desteği üstten alta çok kısa olabilir ve operatöre bel kavisinde temas etmelidir. Hem sert zemin hem de halı için farklı mobilya tekerleği seçenekleri bulunmaktadır. Doğru tekerleği seçiniz. Uygun şekilde konumlandırılan kol dayanakları operatörü nötr pozisyonda desteklemelidir. Kol dayanaklarının kas, iskelet ağrılarını azalttığını gösteren çalışmalar vardır. Üreticiler arasında uygun silindir yüksekliğinin tanımı konusunda bir görüş birliği bulunmamaktadır. Sele tipi sandalyeler nötr pozisyonu destekler, bu özellik bel desteği olmadan başarı elde etmelerini sağlar. Sele tipleri küçük işyerleri için çok uygundur, ayrıca bel ağrısı çeken uzun boylu diş hekimleri için yararlı olduğu ortaya konmuştur. Hava dolgulu koltuklar veya hava amortisörünün eklenmesi, bel kemiği ve pelvisin ergonomik pozisyonunu iyileştirebilir. Rulmanlı sandalyelerin alışılmadık görünümü klasik bir işyeri için uygun olmayabilir, ancak pediyatrik işyeri için uygun olacaktır. Farklı işyerlerinde farklı sandalye tipleri, birikmiş baskıyı azalttığına inanılan kas gruplarında değişikliğe neden olabilir.

İnceleyen: J.D. Overton, DDS

Makale Bilgileri:

Yazar: Valachi B

Makale adı: Operator Stools: How Selection and Adjustment Impact Your Health.

Kaynak: Today 2008; 27 (September): 148-151.