Diş ipi papiller dişeti kanamasını azaltıyor

Diş fırçalama, diş ipi ile desteklenirse, dişeti kanamasını büyük oranda azaltıyor.

Hedef: İleriye yönelik, rastgele yapılan klinik deney yoluyla ikizlerde diş ipi ile temizliğin dişeti sağlığı ve ağız kokusu üzerindeki etkisini değerlendirmek.

Katılımcılar: Örnek grup, yaşları 12 ila 21 arasında değişen 51 tane ikiz çiftten oluşuyordu. Her bir ikiz çift, kontrol veya deney öznesi olarak hareket etti. Bu denekler tamamen tesadüfi olarak seçildiler.

Müdahale: Yalnızca diş fırçası kullanan grupta, adaylardan 2 hafta boyunca her gün önceden belirlenmiş süre zarfında basitçe dişlerini fırçalamaları istendi. Diş fırçası ve diş ipi kullanan grupta ise adaylardan dişlerini fırçalamanın yanında interdental olarak her birleşme noktasında diş ipi kullanması istendi. Deneyden önce ve 2 hafta sonra papiller kanama indeksi belirlendi. İlaveten uçucu kükürt bileşiğini ölçmeye yarayan halimetre kullanılarak ağız kokusu ölçüldü.

Sonuçlar: Sonuçlar diş ipi ile düzenli temizliğin papiller inflamasyonu %41’den az olmamak üzere büyük oranda azalttığını gösterdi. Diş ipinin kullanılmaması kontrol grubunun papiller inflamasyonunda artışa neden oldu. Diş ipinin kullanıldığı ve kullanılmadığı gruplar karşılaştırıldığında ağız kokusu sonuçlarında herhangi bir değişiklik gözlenmedi.

Karar: Bu ileriye yönelik, rastgele yapılan klinik deney, düzenli şekilde diş ipi kullanılması durumunda ikiz öznelerin genç kohortunda papiller inflamasyonun ve kanamanın azaldığını kesin olarak gösterdi.

Makale Bilgileri:

Yazar: Biesbrock A, Corby PMA

Makale adı: Assessment of Treatment Responses to dental Flossing in Twins

Kaynak: J Periodontol 2006; 77 (August): 1386-1391.