SS braketi kullanan hastalarda MR çekimi

Paslanmaz çelik ortodontik braketler, teşhis amacıyla kafatası MR’nın kullanılamaz hale gelmesine neden oluyor.

Geçmiş Deneyimler: MR daha çok teşhis amacıyla kullanılmaktadır. Ortodontik brakete sahip bir hastanızın kafatası MR’ı çektirmesi gerektiğinde MRI seansından önce bu braketleri çıkarmanız gerekir mi?

Amaç: Ortodontik braketin kafatası MR’nın teşhis kalitesi üzerindeki etkisini değerlendirmek.

Katılımcılar: Ağız içinde metal diş dolgusu, metal içerikli kron, bağlı ortodontik sabitletici veya diş implantı olmayan 10 tane yetişkin.

Yöntemler: Her hasta için alçı modeller üzerine indirek bonding (dolaylı yapıştırma) kaşıkları hazırlandı. Her hasta için beş tane kafatası MR’ı çekildi. Braketlerin ilki titanyum braket düzeni ile ikincisi seramik destek düzeni ile üçüncüsü plastik braket düzeni ile dördüncüsü paslanmaz çelik braket düzeni ve beşincisi ise kontrol olarak yalnızca tablası ile yerleştirildi. 5 farklı düzende MR’daki biçim bozukluğu kurul tarafından onaylanmış 3 tane nöro-radyolog tarafından değerlendirildi.

Sonuçlar: Tek başına Essix sabitleyicisi ve seramik, plastik ve titanyum braketleri için, değerlendirilen bütün anatomik bölgelerin, tanısal olmayan ve tanısal görüntüler arasındaki ayrılma noktası olan 3.0’dan daha düşük biçim bozukluğu puanına sahip olduğu görüldü. Paslanmaz çelik braket malzemesinin, derecelendirme ölçeğinin tanısal olmayan alanında her anatomik bölge için 3.0’dan yüksek ortalamaya sahip olduğu ortaya konmuştur. Paslanmaz çelik ortodontik braketlerin teşhis amacıyla kafatası MR’nın kullanılamaz hale gelmesine neden olduğu ortaya konmuştur.

Makale Bilgileri:

Yazar: Elison JM, Leggitt VL

Makale adı: Influence of Common Orthodontic Appliances on the Diagnostic Quality of Cranical Magnetic Resonance Images

Kaynak: Am J Orthod Dentofacial Orthod 2008;134 (october):563-572.