Tümünü Gör
Soru: Ağız Sağlığı Nedir?

Cevap:

Öncelikle “oral” kelimesi ağza referans vermektedir ve sadece dişleri, diş etleri ve bunları destekleyen dokuları değil, ağız tavanını ve tabanını, dili, ağzın ve boğazın durumunu, dudakları, salgıları, üst ve alt çeneyi ve çiğneme kaslarını da içermektedir. Oral sağlığı vücuda hizmet eden sinir sisteminin dallarını, savunma sistemini ve kan damar sistemini de içerir.

Kısacası oral sağlık, dişlerde oyuk olmaması diş eti hastalığı bulunmamasından daha fazla bir şeydir. Ağız sağlığı, konuşmamızı ve gülmemizi, nefes alıp vermemizi, öpmemizi, koklama, tatma, dokunma, çiğneme ve yutmamızı, acıdan ağlamamızı sağlayan ve yüz ifadelerimizle duygu dünyamızı dışarıya açan dokuların genel sağlığı demektir.
Ağız sağlığı ve genel sağlık, oral dokuların sağılığı, vücudumuzdaki organ ve sistemlerin sağlığının da bir göstergesidir. Diş hekiminiz bu dokuları inceleyerek genel sağlığınız hakkında çok ciddi bilgiler toplayabilir.

• Detaylı bir oral inceleme, beslenme yetersizliklerini, mikrobik enfeksiyonları, savunma sistemi bozukluklarını ve bazı kanser formlarını meydana çıkarabilir.
  • Ağız salgısının mikroskopla incelenmesi bir hastalıkla ilgili ipucu verebilir.
  • Yüz sinirlerinin, vücudun başka sinirleriyle ilişkisi vardır.
  • Çene kemikleri ve çene eklemi vücudun diğer bölgelerindeki iskelet sisteminin bir parçasıdır. Çene eklemindeki en ufak bir sorun, iskelet sisteminizin herhangi bir yerine yansıyan ağrı olarak ortaya çıkabilir.
  • Ya da kalp kaslarınızdaki bir rahatsızlık çene kaslarınıza yansıyabilir.
    Araştırmalar ağızdaki bir hastalığın (özellikle diş eti hastalıklarının) vücuttaki sorunlarla bağlantılı olduğunu göstermektedir. Ağızdaki enfeksiyonlar, hastalığa neden olan bakterilerin kan akış sistemine girmeleri sonucu aşağıdaki gibi hastalıkları çağıran bir kapı gibidir:
    • Kalp hastalıkları
    • Solunum sistemi enfeksiyonu
    • Diyabet
    • Mide ülserleri
    • Düşük doğum ağırlığı ya da prematüre doğumlar
    • Eklem hastalıkları

Çürük ve diş eti hastalıkları en sık rastlanan ve yaygın diş hastalıklarıdır. Bunlar aynı zamanda en kolay uzak durulabilecek hastalıklardır. İçme sularının florlaşması, okullarda diş sağlığı seminerleri, beslenme eğitimi ve sigara içmeyi engelleme programları gibi toplum koruma programları toplum sağlığı masraflarında her yıl milyarlarca dolar tasarruf sağlamaktadır. En iyisi de, bunlar pek çok kişinin doğal dişlerini bir ömür boyu korumalarına yardımcı olmaktadır.

Estetik diş hekimliği tedavileri ile hem çarpıcı bir gülümsemeye sahip olabilir hem de tehlikeli diğer enfeksiyonlardan çok geç olmadan kurtulabilirsiniz.